Gepost door: Pierre Vis | januari 8, 2007

Barbiepop

Mensen die hier al een tijdje langskomen, zullen zich misschien vaag herinneren hoe ik me ooit in vertederde bewoording uitliet over de kleine petoetjes in mijn groep. Deze avond was ik net iets minder enthousist over de jongedames.

Ik weet het niet, misschien straal ik iets speciaal uit? Wat er ook van zij beste jongedames, ik ben geen – ik herhaal GEEN – barbiepop. Als jullie per sé ingrepen willen uitvoeren aan mijn kapsel (en dan heb ik het nog niet over het dons op mijn borstkas), dan moeten jullie haartooi gaan studeren of een broertje vragen aan de sint en daarop dan naar hartelust experimenteren. Ikzelf ben niet langer kandidaat om gemolesteerd te worden. Afin, niet dat ik het ooit wél geweest ben.

En dan dat gekir en al die vragen..
“Wat doe jij van werk?”
“Voor wat heb je gestudeerd?”
“Wat wil je worden?”
Mijn arme hoofd kon het even niet meer aan..
Ze bedoelen het wel goed hoor. En ze zullen waarschijnlijk ook gemerkt hebben dat ik elders zat met mijn gedachten. Het ontbrak me alleen aan de goesting en de courage om hen uit te leggen dat je niet altijd voor iets studeert en dat werk zoeken en solliciteren bij momenten behoorlijk stresserend en ergerlijk is. Als ik dan kom trainen, is dat wel het laatste waar ik over wil babbelen.

Ooit zullen ze zelf aan den lijve ondervinden dat dit niet de leukste tijd van het leven is, maar voor het zover is mogen ze nog vele jaren onbezorgd door het leven gaan.
Ow boy, nu lijk ik wel helemaal op een opa die aan het preken is geslagen. Dringend afronden!

Responses

  1. een ken-pop misschien?

  2. Eentje met haar dat wel lang genoeg is om er vlechtjes in te leggen 🙂

  3. een ken-met-hair-extensions-pop?

  4. Zolang het maar niet plaspret-Ken is.

  5. kan je vlechtjes leggen in je borsthaar?
    Leutig

  6. @ Stijn: wil ik weten waar je het over hebt?!

    @ Nietje: Vlechtjes? Nee hoor; heuse dreadlocks.. (niet dus!!)

  7. “@ Nietje: Vlechtjes? Nee hoor; heuse dreadlocks.. (niet dus!!)”

    Seg, je moet je soms es wassen als je uit dat zwembad komt he.

  8. Tss, ik sla tenminste niet groen uit vanwege al te lang niet meer gewassen 😉

  9. Maar misschien heeft uw computer ook een grondige schoonmaakbeurt nodig? :p

  10. Plaspret Shelly is/was een soortement Barbiepop die “echt kan plassen.” Het is een van de meest achterlijke speelgoedideeën die ik ooit gezien heb.

    Overigens, lieven willen ook al eens vlechtjes in uw haar leggen. Altijd verrassend ’s ochtends.

  11. Ok Stijn, maar jouw haar leent zich daar ook toe. Ik heb momenteel slechts anderhalve cm begroeiing op mijn hoofd en één dezer gaat daar bijna anderhalve cm van..

  12. ’t Is daarmee dat ik moelijk begrijp wat die pagadders dan wel met uw hoofdtooi wilden aanvangen. :/

  13. Hoe oud zijn die kinders die u stalken dan wel niet?

  14. Tussen de 11 en de 14 of zo?

  15. oh, in dat geval spelen ze niet meer met barbie, maar met hypertechnologisch speelgoed, in de vorm van roze playstation portables :p
    Nog een jaar of 2 (of zelfs zo lang nog niet) en ze zijn seksueel actief, dan laten ze u wel gerust (tegen dan zijde toch al ‘te oud’ voor hun). De doelleeftijd van 14-15 jarige meisjes is nl 19-20 jarigen; jonger is kinderachtig, ouder is ‘te oud’.
    Voorlopig raad ik u aan niet te vriendelijk te zijn, de groep 11-14 jarigen speelt nog al eens graag met het woord ‘verliefd’ en ‘vriendje’ wanneer iemand vriendelijk is. Dit fenomeen leidt bij menig volwassenen tot ‘pedofilie’, vooral wanneer we er nog eens ‘zwembad’ bijnemen.
    Groeten, u huispsychologe, Kat

  16. Bij deze kunnen we dus moeiteloos jouw jeugd reconstrueren 😉

  17. 1: Roze playstation portables bestonden nog niet in mijn jonge jaren, wij hielden ons noodgedwongen bezig met: polly pocket, nintendo, de ‘gewone’ playstation (die net zijn intrede had gemaakt), het naspelen van Britney Spears clips (vooral in het geval van LvB dan :p)en de eerste sigaretjes roken.

    2: Bij ons in de buurt was ook geen zwembad (dit was enkele jaren voor mijn bewuste tienertijd ingestort), dus daar konden de viezerikken ons niet bespieden. Maar denk eraan: ik kom uit het Dutroux tijdperk (het woord ‘pedofiel’ was dus nooit ver weg), elke man die nog maar durfde te kijken naar een meisje (zelfs al was ze gehuld in een burka) kreeg al een kwade blik toegeworpen van omstaanders.

    3: Jammer genoeg hadden wij eveneens geen breedgeschouderde adonis in de buurt om onze giechelbuien op te baseren, dus ook dat plezier vindt men niet terug in mijn jeugd.

    4: En wat mijn doelleeftijd betreft: ik geloof in absolute onthouding voor het huwelijk, dus ik keek helemaal niet naar de mannen, of ze nu 12, 18, 25 of 57 waren! :p

  18. Moehaha!!
    Absolute onthouding voor het huwelijk..
    Dat is even geloofwaardig als LvB die zegt dat ze ‘Bring it on’ mar n flauwe film vindt 🙂

  19. Daarstraks nog meer van dat voorgehad?

  20. Nee, vandaag heb ik zelf training gegeven aan nog jongere petoetjes (jaar of 8 schat ik). Die zijn verbaal nog niet zo assertief 🙂

  21. Dat kan ik me voorstellen. Ze zullen al moeite genoeg hebben met hun hoofd net boven water te houden. Meester Planckaert zal daar natuurlijk wel eens verandering in brengen. Al talent gespot dat binnen een jaar of tien wel eens Europees kampioen zou kunnen worden?

  22. Goh, na twee trainingen is het toch n beetje vroeg om dat te zeggen. De ene stijl lukt al wat beter bij de ene dan bij de andere, en sommigen moeten wel wat kort gehouden worden en daarvoor ben ik wel d ejuiste persoon 😉
    Anyway, doe het wel graag, en toch al wat positieve kritiek gekregen v andere trainers en ouders, dus dat zit wel goed (toch zeker voor n interim :))


Geef een reactie

Categorieën

