Gepost door: Pierre Vis | januari 8, 2007

Rijstwafels

Heeft u soms ook van die verschrikkelijke eetbuien waar geen einde aan lijkt te komen? En ziet u die verschrikkelijke chronische honger ook het liefst gestild met veel chocolade?

Wel, u bent niet alleen: van tijd tot tijd kan ik er ook wat van. Al een geluk dat ik zo af en toe nog iets van karakter aan de dag kan leggen. Dan stort ik me vol overgave op rijstwafels. Toegegeven, het is niet echt een delicatesse, maar wel behoorlijk voedzaam en gezond. Althans, dat denk ik toch.
Zeker in de laatste week voor een kampioenschap (waarover later meer) moet ik toch wat op mijn voeding gaan letten. Geen alcohol, geen snoep en in mijn geval dus ook veel rijstwafels. Al een geluk dat er zoiets bestaat als rijstwafels voorzien van een laagje chocolade 😉

Responses

  1. Op uw eerste twee vragen: yep en yep 🙂

  2. rijstwafels begot ! Kmoet diep in mijn geheugen scharrelen om me te herinneren hoe dat alweer smaakt.
    Eetbuiten? Ja ! vooral in periodes als deze waar een beetje afleiding wel welkom is. Chocolade ? Zeer zeker, momenteel in de vorm van chokotoffs.
    Is chocolade snoep ?
    wijn is wel alcoholisch vrees ik.

  3. @ ‘Griet’: *rofl!!!*
    @ Stefanie: Je vergeet de chocomelk! En ik vrees dat wijn alcoholisch is. Had je nu nog druivensap gezegd..

  4. De rijstwafels met choco zijn al op voor deze week. Ik las overlaatst wel dat chocomelk het beste recuperatiemiddel is na een inspanning. Weet jij daar iets meer van?

  5. Niet dat ik er veel van af weet, maar het zou me toch verwonderen. Sowieso vul je best je vocht aan terwijl je aan het sporten bent (iets wat bij het zwemmen vaak vergeten wordt). Na een zware inspanning is het belangrijk om binnen het uur veel te drinken en rijke voeding in te nemen. Suikerhoudende dranken zoals cola kunnen van pas komen om heel snel opnieuw suikers in te nemen. Mss dat chocomelk dezelfde kwaliteiten heeft? Anders zou ik toch niet weten waarom het zo goed is.

  6. heb je nu eigenlijk al de combo rijstwafel-ketchup geprobeerd?

  7. Hm, dat is precies nog geen slecht gedacht! En in ketchup zitten er relatief weinig calorieën (toch vr saus)..

  8. Rijstwafels zijn dus toch goed voor je?Ik las op een site dat ze iets van 300 kj zijn. Weet iemand daar iets meer van?

  9. rijstwafels met barbecuesaus (soort ketchup)

    mjaaaaaaamzzzz

    de ene zegt dat het dikmakers zijn

    de andere zegt dat het juist gezond is door de vezels en da ge dan goed kunt …

    wat is het nu?

  10. @ Eva: dat laatste zou wel eens kunnen kloppen. Wij kregen laatst op kamp veel rijstpapjes voorgeschoteld (malade? mangez!)

    @ Pierre Vis: ik heb me net zitten sufpiekeren en zoeken omdat ik dacht dat ik al eens op deze post gereageerd had 😉

  11. @Nietje: jouw eerdere post heeft blijkbaar pootjes gekregen?!

    Dat of twas weer de gebruikelijke spam en ik moest ingrijpen om erger te voorkomen 😉

  12. I really enjoy the blog post. Great. bcdgeekdbfef


Geef een reactie

Categorieën

