Gepost door: Pierre Vis | januari 10, 2007

Literaire honger

Ik heb gisteren toch wel een batje gedaan in de solden!
Wie me een beetje kent, weet dat ik het hier uiteraard niet heb over kleren. Ik ben namelijk niet zo suïcidaal aangelegd dat ik in volle koopjesperiode kleren ga uitkiezen. Wel ja, eigenlijk ben ik daar zelfs buiten de koopjes ook niet zo tuk op, alhoewel ik het tijdperk waarin ik mijn moeder letterlijk de kleerwinkel uitsleurde toch wel enigszins ontgroeid ben.

Bon, om tot de kern van de zaak te komen: ik heb boeken gekocht, en ik zou graag van u horen of dat een beetje deftige boeken zijn.

  1. Samuel Huntington | “Wie zijn wij? – Over de Amerikaanse identeit” (415p)
  2. Jessica Stern | “Terreur in naam van God – Waarom religieuze extremisten doden” (384p)
  3. Charles Murray | “Het menselijk genie – Streven naar het ultieme in kunst en wetenschap door de eeuwen heen” (755p)

Qua aantal bladzijden heb ik in ieder geval waar voor mijn geld, wetende dat de 3 boeken samen slechts 6 euroots hebben gekost in Boekenvoordeel. De naam Murray klinkt me ook bekend in de oren, maar dat is misschien net géén goed teken. Anyway, ik heb de boeken zuiver op interesse (en prijs) gekocht, en ik kan enkel hopen dat de literatuur licht verteerbaar is..

Responses

  1. Op het eerste zicht zou ik enkel het derde boek durven opendoen…

    Puur op onderwerpinteresse wel 😉

  2. Huntington zou ik wel es kunnen lezen, die wordt nogal scherp bekritiseerd door mensen als Pinxten.

  3. Saey was ook niet te mals voor Huntington, maar denk dat het meer ging over zijn boek ‘The clash of civilasations.’

  4. Na alle commentaar van Pinxten heb ik clash of civilisations gekocht en toen het boek voldoende stof verzameld had, heb ik de moed kunnen opbrengen. Het leest niet echt vlot, toch niet om mee te nemen op de trein… Ergens halverwege heb ik het opgegeven maar ik heb me wel voorgenomen om *ooit* nog eens verder te lezen.

  5. Huntington nog wel jong. :S Ben ik even blij dat die tijden voorbij zijn.

  6. Toevallig vandaag een vriend ook horen vertellen over zijn soldenaankopen bij boekenvoordeel. Hij had het over een boek “wetstratees” waarin saaie politieke termen à al wafelijzerpolitiek enzo grappig worden uitgelegd.


Geef een reactie

Categorieën

