Gepost door: Pierre Vis | januari 13, 2007

Habeo laboris!

Niet zonder enige blijdschap kan ik u mede delen dat ik maandag om 08u15 verwacht wordt op kantoor voor mijn eerste werkdag. Jawel, ik ben van straat geraakt! (toch wat een job betreft)

Eén & anders is vrij snel gegaan:
Maandag mijn cvtje doorgestuurd naar een selectiebureau; s’middags al meteen een ondervraging gesprek van anderhalfuur. Ik had wel in de mot dat die mens van het selectiebureau enthousiast was over mij(n kandidatuur), maar ik had niet direct verwacht dat hij dinsdag al een gesprek bij het bedrijf zou kunnen versieren. Dinsdag dan een zeer aangenaam gesprek gehad, waarbij na afloop bleek dat beide partijen behoorlijk enthousiast waren. Woensdag nog eens terug naar het selectiebureau voor een marathon-sessie van testjes. Na bijna 4 uur bleek ik getest en goedgekeurd, en dus was er niks wat een tweede gesprek in de weg stond. Donderdagavond opnieuw een aangenaam gesprek gehad, en vrijdagmorgen werd alles mondeling bezegeld…
Zo zie je maar dat het snel kan gaan als blijkt dat iemand de juiste man op de juiste plek is!

Over het bedrijf ga ik nu (nog?) niet in detail treden. Iedereen die me persoonlijk kent of die me op zijn contactenlijst staan heeft, mag me gerust wat meer uitleg vragen, maar hier blijf ik liever wat op de vlakte. Er mag dan wel een weloverwogen disclaimer staan op dit weblog, toch verkies ik geen risico te nemen. Het is goed mogelijk dat ik binnenkort met wat meer informatie over de brug kom, maar enige terughoudendheid in dit stadium lijkt me op zijn plaats.

*er wordt niet geneut over de -al dan niet – grammaticale correctheid van de titel; mijn Latijn zit ver :)*

Responses

  1. Merde, je anticipeert goed!

    Ik weet dat het fout is, maar weet ook niet meer wat de goeie verbuiging is hoor. Schaam op mij.

    Maar het belangrijkste nu: Proficiat! 🙂

  2. Als het niet ‘laboris’ (ik dacht à n partitieve genitief) is, dan moet het laborem (gewone accusatief) zijn..

  3. Volgens mij heb je gelijk me die accusatief Pierre, een partitieve genitief gebruiken voor ‘ik heb werk’? Die gebruik je enkel als je bijvoorbeeld zegt: Een deel van de mannen heeft werk, een deel van het geheel ;-).
    Trouwens werk is hier gewoon een lijdend voorwerp, dus accusatief.

  4. In al mijn geneut je vergeten proficiat te wensen, bij deze: Proficiat!

    PS: Als je echt juist wil zijn dan moet je titel ‘Laborem habeo!’ zijn, want het werkwoord staat meestal achteraan in de zin; cfr ‘Senior, verbum peto’

  5. @ Dragases/Domien: Alvast bedankt voor de felicitaties!

    Ik ga de titel laten zoals hij is; heeft zo zijn charmes 🙂

  6. (Ik wil niet neuten over dat Latijn, snap er zelf toch niks van. Ja, schande voor een historicus. En dan?)

    Da’s supergoed nieuws kerel! Proficiat! Wanneer je terug aanwezig bent na uw zwemkampioenschappen ga ik u zeker nog eens aanspreken om wat meer informatie los te peuteren.

  7. Owla! Gefeliciteerd zeg 🙂

    ‘k Ga er je zeker nog eens uitgebreider over ondervragen hoor 😉

  8. ook van mij een welgemeende proficiat !

    maar kben nu toch ook wel beetje curieus 😉

  9. Proficiat!

    En als ge der niet zijt, moet ge u niet online zetten ook hé pipo, of wilt ge bewust niet antwoorden op mijn kruisverhoor? 😛

  10. Ik ben nochtans quasi 100% zeker dat ik me op afwezig had gezet :s

  11. proficiat, kunt dan eens enen geven opt lokaal café 😉

  12. Een dikke proficiat is hier zeker op zijn plaats.

  13. Proficiat met je nieuwe job !!
    Hopelijk verlopen de eerste werkdagen vlot en heb je toffe collega’s !

  14. veel succes!


Geef een reactie

Categorieën

