Gepost door: Pierre Vis | januari 19, 2007

Bakje koffie

Week 1 uit het leven van een nieuwbakken werkmens zit er al op…
Ik moet zeggen dat het een leuke week was die echt wel voorbij gevlogen is. Bij momenten krijg je veel nieuwe zaken in één keer over je heen, maar algemeen genomen begin ik toch al wat zicht te krijgen op het algemeen systeem van werken. Ik geniet ook al sinds dag 1 het volle vertrouwen van de baas en mijn collega, hetgeen het werken uiteraard makkelijker en aangenaamer maakt, om nog maar te zwijgen van de voldoening die het geeft.

Vandaag mocht ik bijvoorbeeld mee met de baas naar Rotterdam om er een analyse-bureau en een loods te bezoeken. Kwestie dat ik wat meer zicht krijg op het productieproces en een gezicht kan plakken op enkele mensen met wie ik in de toekomst vaak aan de telefoon ga hangen. Wat mij betreft een mooie geste om me al na 4 dagen mee te nemen en overal te introduceren. Ik voel me in ieder geval al helemaal aanvaard als collega, en dat vind ik zelf enorm belangrijk.

Van ‘belangrijk’ gesproken: in een week tijd ben ik er in geslaagd om koffie te leren appreciëren. Niet slecht hé? Vóór maandag had ik nog maar één degustatie achter de kiezen, en die was me dan nog niet bijzonder goed bevallen. Maar aangezien er s’ochtends gezamelijk een potje koffie wordt gedronken om de werkdag goed te beginnen, wilde ik beslist leren koffie drinken. En zie, vanmiddag heb ik mijn ‘bakje koffie’ zelfs met smaak uitgedronken, en dat lag heus niet enkel aan de jovialiteit van de Hollandse gastheren.

U ziet het; ik heb zeker nog geen spijt van mijn keuze! Hopelijk heeft mijn werkgever dat ook niet.. 🙂

Responses

  1. Aha ! ’t Heeft u dus gesmaakt :).
    Ook zonder 5 klontjes suiker en een klets melk?
    😉

  2. Ik ben al ah afbouwen wat de suiker betreft, en ook zonder melk lukt het, al is het nt van harte..

  3. Ik ben er zeker van dat dat niet enkel door je nieuwe werk komt, maar ook door onze schitterende karaoke-vertolking: éééééééén kopje koffie,…

  4. Staat jammergenoeg niet op die 100 op 1 cd’s 😉

  5. Tellen koffiebonen ook als grondstof?

  6. Koffie … zalig gewoon zalig.
    Liefst in grote hoeveelheden van s morgens vroeg tot s avonds laat !
    You have got to love it !


Geef een reactie

Categorieën

