Gepost door: Pierre Vis | januari 22, 2007

Google Reader

Op aanraden van aardling ben ik sinds gisteren wat aan het experimenteren geslagen met Google Reader. Eerst even mijn verschillende feeds vanuit mijn bestaande Bloglines-account geïmporteerd, en ik kon aan de slag. En het moet gezegd: dit is weer een enorm handig en gebruiksvriendelijk product uit de steeds uitbreidende Google-stal.

Google slaagt er steeds weer in om de concurrentie de loef af te steken, door extra functionaliteiten en door het grote gebruiksgemak. Ik vind het in ieder geval makkelijk om mee te werken, en ik voel niet onmiddellijk de behoefte om naar Bloglines terug te grijpen.
Ik begin zo stilaan wel redelijk afhankelijk te worden van alles wat Google te bieden heeft: mail, chat, zoekmachine, feedreader, analytics,… Twordt tijd dat de concurrentie eens wakker schiet, want een al te grote dominantie (cfr Microsoft) is nergens goed voor.

Responses

  1. Tijdens het lezen kan je bij een bericht op ‘star’ of ‘share’ klikken. Wanneer je op ‘share’ klinkt maakt Google een eigen weblog met je gedeelde berichten. Hier is een voorbeeld. Op zich is dat nogal overbodig, maar de feed die je erbij krijgt kan wel handig zijn om interessant materiaal te delen.


Geef een reactie

Categorieën

