Gepost door: Pierre Vis | februari 19, 2007

Monumenten’strijd’

Kijk eens aan: dan toch een onverwachte winnaar..
En ik die dacht dat de Boekentoren met twee vingers in de neus zou winnen. Niets is minder waar. Zelfs geen plaats bij de laatste twee voor dat gedrocht van de Blandijn.

Anyhow, ik ga hier niet discussiëren over de al dan niet terechte winnaar. Wat me wel een beetje stoort is het feit dat er niet met gelijke wapens werd gestreden. Tot voor vanavond was nog niet eens bekend welk Westvlaams project de finale zou halen. Hoe kan je dan in godsnaam een deftige campagne op poten zetten, laat staan dat je kan wedijveren met de andere finalisten die soms al weken massaal aan het mobiliseren waren?!

Wat mij betreft moet die ongelijkheid zo goed mogelijk weggewerkt worden in een eventueel vervolg op deze eerste editie. Waarom niet alle finalisten per provincie op één en hetzelfde moment bekend maken?
De missie van het programma is in ieder geval wel geslaagd: monumenten zijn opnieuw hot! Terug van nooit weggeweest..

EDIT: De twee finalisten waren ook de twee projecten die het eerst aan bod kwamen. Is dat toeval of hebben ze gewoon optimaal promotie kunnen maken?

Responses

  1. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie er gewonnen heeft. Mijn nieuwskanaal is nu aan het laden, ik zal dadelijk eens zien wie… aha… een stoomstroopfabriek? En ik lust helemaal geen stoomstroop! 😦

  2. U vindt de boekentoren echt een gedrocht of ist een graptje?

    Ik vind het vooral een boekonvriendelijk concept dat er voor den moment aschuwelijk uitziet maar kom, we proberen Van de Velde zijn creatie meer en meer te appreciëren. Tegenwoordig bied ik mijn postkaartvriendjes ook al postkaarten van de boekentoren aan. En het mag gezegd zijn, op die kaart mag de boekentoren wel gezien worden. :p

  3. Een gedrocht is wat overdreven, maar ik vind het in ieder geval een zwaar overroepen gebouw.
    Maar goed, ik heb er in de voorronde wel voor egstemd omdat ik vind dat den unief zijn/haar (?!) geld beter kan investeren in haar studenten dan in die gele toren..

  4. Mister Fish, jij zit de laatste tijd precies wel heel veel met vingers in de neus (zie ook Klavertje vier). Nooit geleerd dat dat niet beleefd is? :p

  5. Ik betrap mezelf er al eens op dat ik in mn neusgaten zit te pulken; schaam op mij, ik weet het..


Geef een reactie

Categorieën

