Gepost door: Pierre Vis | maart 13, 2007

Oud & versleten

Paus Benedictus XVI houdt een pleidooi voor misvieringen met gregoriaans gezang en met gebeden in het Latijn. Bovendien moeten katholieke priesters zich ook aan het celibaat houden, zo schrijft hij in tekst waarin hij de besluiten van de bisschoppensynode in 2005 samenvat. […]
Wie gescheiden is en later hertrouwt, blijft welkom in de misviering maar mag niet te communie gaan. Er is wel een uitzondering: als hertrouwde koppels samenleven zonder seks, kan de communie wel. [VRTnieuws]

Ik denk dat Daneels eens goed gevloekt zal hebben toen hij het bewuste document onder ogen kreeg. Je zal op zo’n moment maar eens de mening van je chef moeten verdedigen…

Waar is de Jef feitelijk mee bezig?!
Ik ben zelf katholiek opgevoed – jaja, de Westvlaanders hé – maar dit vind ik ronduit schandalige prietpraat. Wordt het niet stilaan tijd dat de progressievere kardinalen eens hun stem verheffen? Ik bedoel maar: je hebt conservatief zijn, en je hebt ‘terugkeren in de tijd’. Dat laatste kan niet de bedoeling zijn denk ik dan.

De titel is van Yevgueni, maar dat had u – notoir muziekliefhebber zijnde – uiteraard al in de mot.

Responses

  1. De titel van de nieuwste Yevgueni-singel had ook wel een beetje gepast: “Manzijn”.

  2. Dit is idd de grootste shit ooit. Gelukkig heb ik het geloof al lang de rug toegekeerd 🙂

  3. Precies of de Reformatie heeft nooit plaatsgevonden. 🙄


Geef een reactie

Categorieën

