Gepost door: Pierre Vis | april 8, 2007

Pronostiek

Gaat Boonen drie op drie halen?
Wordt het een outsider?
Raakt de koers uw kouwe kleren niet?

Mij laat de Ronde van Vlaanderen alvast niet koud. Een afmattingskoers van een dergelijk niveau is een hoogmis voor al wie zich ook maar enigszins wielerliefhebber noemt. Parijs-Roubaix is uiteraard ook een monument, maar toch, het leeft minder bij het (Franse) publiek. Dat kan je alvast niet zeggen van de Ronde. Rijen dik staat de opgezweepte massa; een waar volksfeest dat de renners ongetwijfeld een extra adrenaline-boost geeft bij de beklimming van de zoveelste kuitenbijter.

Die jaarlijks groeiende belangstelling zorgt er voor dat ook de ‘wielerhooligans’ hun weg vinden naar het parcours. Ik kruis alvast de vingers dat iedereen op een respectabele afstand van de renners blijft, en dat een vlotte passage mogelijk is.
Voor de rest zijn de omstandigheden optimaal. Geen ‘Flandrien-weer’, maar wat mij betreft toch aangenaam koersweer. Ik hoop op een spannende strijd met een mooie winnaar.  Een derde keer Boonen lijkt me onwaarschijnlijk; ik tip eerder op een Ballan of een Pippo Pozzato.

En als u me nu wil excuseren: ik ga me opmaken voor een marathon-uitzending.

Responses

  1. den dezen vertrekt sebiet naar de oue kwaremont. jaren ervoor de koppenberg gedaan, maar da mocht niemeer zin.

    Viva boonen, patatten en saucissen, lol

  2. Of Boonen wint of niet maakt mij weinig uit, zolang het maar een mooie en spannende wedstrijd is.

    Oh, op het nieuws zeggen ze net dat Boonen gevallen is in Kortrijk, dus we zullen nog wel zien of ie straks vooraan zit.

  3. Zeg wat ge wilt maar Hoste kan gewoon niet winnen 😀

  4. […] Disclaimer « Pronostiek […]


Geef een reactie

Categorieën

