Gepost door: Pierre Vis | april 19, 2007

De tijd om hier wat te lezen

De laatste tijd kom ik er niet altijd meer toe om met enige regelmaat een gedachte, ergernis of gebeurtenis te vereeuwigen op deze plek. De komende maanden kondigen zich bovendien aan als ‘hectisch’, zowel beroepshalve – klinkt dat gewichtig genoeg?! – als wat mijn vrije tijd betreft.

Vanaf mei ga ik immers proberen wat van mijn zwemervaring over te dragen op een volgende generatie. Met andere woorden: naast mijn zwemcarrière die ik nog even wens te rekken, word ik jeugdtrainer bij de club waar ik al jaren zwem. Een mooie uitdaging lijkt me, en iets waar ik mijn schouders ten volle wil onder zetten. Daarnaast is er ook nog het werk vóór, en de bijeenkomsten van Bouworde. Af en toe een briefje vertalen, taalbrochures bewerken of aanpassen; niet altijd de grootste ondernemingen, maar er kruipt toch wel tijd in.
Tussendoor probeer ik ook nog wat informatie te sprokkelen over Slovenië, het land waar ik in augustus een dikke 10 dagen plan rond te trekken met partner-in-crime “A1”.

Vorig jaar rond deze tijd maakte ik me nog ernstig zorgen over hoe mijn leven er één jaar later zou uitzien. Ik vreesde wat in een zwart gat te vallen en sociale contacten te zullen hebben waar zelfs een kluizenaar niet jaloers op zou zijn.
Maar zie, ik kom uren te kort in een dag. Mijn weekends zitten eivol en ik ben blij als ik eens een middag lekker lui in de zetel een boek kan ter hand nemen. Klagen is echter het laatste wat in me op komt: die gezellige drukte is echt wel mijn ding; de drive van het menselijk bestaan en de dynamiek van de jeugd!

Anyway, om even ter zake te komen:
Omdat ik dus misschien niet altijd evenveel tijd zal hebben om een stukje te schrijven, heb ik voor wat extern leesvoer gezorgd. Joke heeft het principe al eens eerder uit de doeken gedaan, en ik vind het alvast de moeite om ook eens uit te proberen. Kort en bondig: onder ‘leesvoer’ zal u artikels en berichten vinden die me hebben aangesproken, aangegrepen of een andere reactie teweeg hebben gebracht. Gaandeweg zal ik dan wel merken of dit al dan niet een blijver is.

De titel is geadapteerd van een parodie op de Zevende dag in Alles kan Beter. Bent u nog mee? Mooi zo..

Responses

  1. Potverdekke, dan sta je al eens in de “Top 100 meest invloedrijke Vlaamse weblogs”. http://metatale.eu/top-100

  2. Goh, dat is enkel goed voor mijn ego..
    Ik had overigens al gezien dat ik in die lijst stond, maar in tegenstelling tot de helft van de kleine blogwereld, voelde ik niet de behoefte om daar iets over te zeggen. Overigens, twordt hoog tijd dat Brutin daar eens zijn licht over laat schijnen 🙂

  3. Zo’n Top100 is echt nergens goed voor hoor.
    Je krijgt enkel meer lezers over de vloer die verwachten dat je een constante lading van hoogwaardige posts kunt blijven produceren.

    Liever een blog waar je af en toe je ding in kwijt kan en wie er iets aan heeft mag meelezen.

  4. We verwachten niet iedere dag vers leesvoer hoor. Desnoods lees ik dezelfde post wel 15 keer.Of 30.
    Take care

  5. Mijn opmerking had dan ook eerder laatdunkende bedoeling. Die Bwards zijn nog maar pas voorbij, en na de hele Twitter heisa is er weer een nieuwe fad.

  6. Goh jah, mocht die lijst er niet zijn, dan waren er al weer heel wat bloggers die niet zouden weten waarover te zagen/ waarmee hoog op te lopen 🙂
    Ik laat er alvast mijn slaap niet voor..


Geef een reactie

Categorieën

