Gepost door: Pierre Vis | mei 22, 2007

Exit…polls

Krijgt U het ook zo op de heupen van die verkiezings-peilingen?!

Ik vind het echt betuttelend. Ze zeggen nog net niet: stem voor die partij als je bij de ‘winnaars’ wil zijn. Waarom niet één massale bevraging halverwege de ambtstermijn? Eentje die concrete verwezenlijkingen of voorstellen voorlegt aan de bevolking en hen vraagt hoe ze daar tegenover staan? Dat zou pas een barometer zijn voor zowel oppositie als de partijen die de regering uitmaken.
Dan zouden verkiezingen misschien weer een ‘feest van de democratie’ worden, eerder dan een uitloper van peilingen en exit-polls. Tis een bedenking als een ander..

Responses

  1. Het toppunt is dan nog dat de betrouwbaarheid van die peilingen erg bedenkelijk is vanwege de manier waarop ze uitgevoerd worden. Maarja… het volk neemt het allemaal tot zich alsof het waarheid was, waardoor die peilingen steeds meer een self-fulfilling prophecy worden.

  2. Wanneer de helft van de ‘gepeilden’ nog onbeslist is dan zou ook ik weinig waarde hechten aan zo’n peiling. (Wel verwacht ik dat Guy serieus op zijne donder gaat krijgen, hoe positief hij ook blijft doen.) Zelf ben ik er nog steeds niet uit op wie ik nu ga stemmen. Mijn kieskompas zei CD&V (eigenlijk meer cdH), maar ik beslis dat nog steeds zelf.

  3. Ik vind het anders mooi, al die balkjes en kleurtjes 🙂
    Ik vraag mij trouwens af hoeveel mensen die echt grondig bekijken en er hun keuze van laten afhangen. Misschien wel meer dan ik denk. Ik denk niet dat ik me er door laat leiden. Maar dat zegt waarschijnlijk iedereen wel…


Geef een reactie

Categorieën

