Gepost door: Pierre Vis | juni 2, 2007

Papiermolen

Ik heb dus echt wel een enorme hekel aan papierwerk hé. Niet het soort papier waar ik beroepshalve – altijd al s willen zeggen – dagdagelijks mee in contact kom, maar wel de paperassen van instanties (VDAB, ziekenkas, bank, verzekeringsmaatschappij, sociaal bureau,…) allerhande. Een krabbeltje hier, een stempeltje daar en vooral heel wat heen & weer geloop met attesten, loonfiches en andere documenten. Ik heb soms de indruk dat dit land draait op papier.

Ik kan overigens niet zeggen dat ik wild word van de gedachte dat ik me wat meer zal moeten bezighouden met geldzakens, verzekeringen, belastingen en mutualiteit. Dergelijke zaken behoren bepaald niet tot mijn interessesfeer. Maar goed, het is een stap naar meer zelfstandigheid die iedereen ooit moet zetten, veronderstel ik?

Responses

  1. Jaja, bezig met uw belastingsaangifte misschien 😉

  2. Gelukkig voor jou kan/moet tegenwoordig bijna alles elektronisch. Pas per brief bericht gekregen van “Financiën” dat ik terugtrek; leve de papiermolen! 🙂

  3. Er zijn ook ziekenfondsen waar je je electronische dossier kan beheren: kleefzegels thuis afdrukken, documenten via mail aanvragen of meteen downloaden. Zo bespaar je al een pak heen-en-weer geloop en heb je tijd voor andere zaken!
    Groetjes,
    Ilse

  4. Hebben ze me ook verteld toen ik aan al dat papierwerk begon, “don’t worry, electonisch gaat ook”…

    Ik vrees alleen dat men in België voor die zaken alleen maar elecstoornis kennen 😉

  5. Lang leve het papierwerk !
    Wat zouden we doen zonder?
    Ik zou het alvast niet weten !


Geef een reactie

Categorieën

