Gepost door: Pierre Vis | juli 12, 2007

Karakterkoppen

Het is ongetwijfeld een herkenbaar fenomeen. Bepaalde mensen die je s’ochtends op weg naar het werk telkens weer tegen komt en die om één of andere reden op je netvlies gebrand staan.
Ik heb zo 2 karakterkoppen. Waarom zij wel en andere niet; eerlijk waar, ik zou het echt niet weten..

De eerste is een jongeman, gehesen in een strak kostuum. Meestal met de oortjes in om de treinrit richting Brussel (ik verzin maar) te overleven. Om de één of andere reden doet de gast me aan the Governator denken. Of misschien nog meer aan die kloon uit de Simpsons met dat heerlijke Duitse accent. Zou wel eens kunnen tegen vallen als ik hem in het echt hoor spreken..

De tweede is een ietwat oudere dame die zich graag bedient van poedertjes, oogschaduw en andere verf. Haar ogen zijn dermate opgedirkt dat de dame me doet denken aan een Chinese. Een beetje zoals tante Sidonia in “De Sissende Sampan”, wanneer ze undercover gaat als de Dragonlady. Ik zou er in ieder geval geen snoepje van aannemen mocht ze er me eentje aanbieden.

Leve de ochtendspits!

Responses

  1. Ik kruis heel regelmatig het pad met een veertiger op de fiets die ongeveer blijkbaar dezelfde uren heeft als ik. Ik durf ook wel eens fantaseren over wie/wat/hoe. Ik heb hem alvast de “koen” gedoopt.

    En dan vraag ik mij af of andere mensen dat ook met mij hebben?

  2. Ik kom ook regelmatig dezelfde mensen tegen (toen ik naar school ging, nu in de vakantie kom ik andere mensen keer op keer tegen, op weg van en naar het werk)en omdat ik me dan toch steendood verveelt op de trein ga ik er verhalen over verzinnen…wat ze doen, wie ze zijn, wat ze meemaken…

    erg eigenlijk he?

  3. Na nog maar pas een weekje dagelijks naar De Pinte te sporen heb ik zo ook al een paar gezichten gezien die elke dag terugkeren. 🙂

    Onderweg naar het station kom ik dan weer vaak een ‘naar hun werk wandelende’ man en vrouw tegen. Afhankelijk van waar ik hen precies tegen kom weet ik of ik vroeger of later vanop mijn kot vertrokken ben.

    Het is me wat dat werkleven!


Geef een reactie

Categorieën

