Gepost door: Pierre Vis | juli 21, 2007

GF: een impressie

Na de succesvolle passages vorig jaar, had ik me voorgenomen om dit jaar toch zeker een paar keer af te zakken naar de Gentse Fiesten. Mijn bedje staat intussen een eindje verder verwijderd van de Duveltent, dus we doen het dit jaar wat kalmer aan. Waarbij kalmer niet noodzakelijk staat voor ‘voldoende slaap’.

Gisteren nog eens afgesproken met Yab & D°, Jeronimo, brouwerij Peter & bar tender Wollie, Peter zwan & Joke.
Onderweg werden nog enkele mensen opgescharreld waaronder de gezusters-‘wij drinken geen alcool, oh nééén!’, Webster MC, rectum Stijn en nog wat andere mensen van wie de namen me ontgaan zijn, waarvoor excuses.

Het etenje in de sleepstraat werd opgevrolijkt door Peter & Peter die er tijdens hun candle-light-supper niks beters op vonden dan wat op te scheppen over hun materiaal. Yes, zwaaaaaaaaaan!
Dat was meteen een dankbaar gegeven om Jeronimo aan het biechten te krijgen over zijn toch wel licht traumatische humaniora. Het trauma behoort de leerkrachten toe voor alle duidelijkheid..

Daarna ging het richting St. Jacob waar de volgende disciplines werden bedreven:
– zoek het herkenningspunt door middel van smsjes
– hoe verlies ik mijn vriendin subtiel in de mensenmassa
– mensen de gêne van hun leven bezorgen
– publiceerbare en censureerbare foto’s nemen
– …
Blijkt overigens dat Klaas van Yevgueni een zeer fijnen typ is – hadden we anders verwacht? – die gewillig mee op de foto gaat. Toegegeven, mijn objectieve verslaggeving in deze materie is behoorlijk ver te zoeken sinds de toetsenist ons toevertrouwde dat de hevigste fanclub overduidelijk in Bouworde-rangen gezocht moet worden.

Na het celebrity-spotten werd er nog wat van terrasje gedaan en werd er uitgebold in de Spijker met gesprekken gaande van naakt fouilleren over binnenhuisdecoratie tot openbare dronkenschap. Het zal u wellicht verheugen te horen dat al deze gesprekken volledig (nou ja..) los stonden van elkaar. Anyway, twas best wel een fijn avondje; leuk om nog eens wat mensen terug te zien en wat gezellig te keuvelen. Voor herhaling vanavond vatbaar..

Responses

  1. Zalig verslagje, super!

  2. Ter verduidelijking: Sig heeft nooit gezegd dat ze geen alcohol drinkt, enkel dat ze water drinkt. Ahja, just is just. En voor de rest is ze veilig thuisgekomen.
    Tot vanavond 😉

  3. het traumatische verleden ligt lang achter mij , dat hebben jullie die avond kunne merken! klaas is een fijne gast, da’s zeker dadde! itt tot Helmut motti die gewoon raar kijkt als je hem roept en dag zegt :p
    de f*kk*r!

    ik kan er niet aan doen maar ik zal “pierre” blijven zeggen ipv “pjir :s lol

  4. En ongetwijfeld verwelkomen wij je vanavond weer voor Yevgueni?

  5. Jammer genoeg niet; de nachtrust krijgt deze keer voorrang..

  6. Jammer, maar je hebt gelijk: een paar dagen Gentse feesten is niet zo goed voor je bioritme enzo. Geniet van uw nachtrust!

  7. Het was inderdaad een leuke avond. Spijtig dat we je vanavond niet gaan zien voor Yevgueni!

  8. Bioritmes??? Het mijne is alvast completely fucked up momenteel. Dat gaat plezant worden dinsdag…

  9. GF2007D8: Efkes rustiger

    Gisteren/vannacht/vanochtend hebben we het iets rustiger gehouden. Een terrasje aan Sint-Michiels, een stukje Pol Pol, stukje Spinvis (Boomtown), een stukje fuif op St-Baafs, om dan af te zakken naar ons ondertussen favoriete caf Het Spijker, en te…

  10. Dat geen alcool was wegens nog bekomen van avonden voordien en is niet echt gelukt en dat is de schuld van degene die aan de cocktailbar is gaan zitten want wie kan nu weerstaan aan een pinacolade en gratis cocktail op pole pole. En bioritme die van mij is naar de knoppen vrees ik. En Peter ik moet morgen al gaan werken pffff

  11. Euch? Wij waren bezig over de smaak van die reuzenworsten op de Gentse Feesten. Jij hebt er blijkbaar iets anders van gemaakt?
    Dringend wat minder Leffe’s ad fundum achteroverslaan zou ik zeggen, jammer van dat lekker bier 😉


Geef een reactie

Categorieën

