Gepost door: Pierre Vis | juli 24, 2007

Pennevriend

De gelukkigen hadden er één aan de andere kant van de oceaan, de minder fortuinlijken moesten het doen met een leeftijdsgenootje ten zuiden van de taalgrens: een pennevriend(in).
Ik heb er zelf nooit echt behoefte aan gehad; ik was bovendien geen fervent schrijver.
Niet zonder enige trots *hum* kan ik echter meedelen dat ik op heden wél over een pennevriend beschik:

Nigel is een Britse bloke uit de geburen van Liverpool. Hij passeert al eens in een pub met een zware hangover tot gevolg en zijn golf-skills zijn beneden alle peil, aldus the man himself.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we eigenlijk geen brieven schrijven, maar wel met de regelmaat van de klok mailtjes sturen. Bij momenten heeft ons mailverkeer zelfs veel weg van een longchat.
Onze praatjes beginnen meestal met even informeel te peilen hoe het er mee gaat en ook het weer is de laatste tijd een dankbaar gegeven. Maar ook de weekendse belevenissen worden steeds uitvoeriger uit de doeken gedaan. U ziet het, we groeien naar elkaar toe.
Het moet gezegd dat Nigel wel fanatieker is in zijn mailen dan ik: hij replyt echt op alles wat beweegt; zelfs op blanco mails, ik heb het eens uitgetest. Neen, hij is echt een bedrijvige bij ook al beweert hij zelf dat “hij nog wat efficiëntie mist”.

Jaja, de Nigel, het is echt wel mijn favoriete pennevriend van het moment.
Dat hij als correspondent in onderaanneming werkt voor ons, dat laten we bij deze even buiten beschouwing. Al dat geleuter over de transporten die de mens voor ons organiseert, dat interesseert me toch niet.
Nee, Nigel is een toffe peer. Mijn Japanse pennevriendlikker zou er beter een voorbeeld aan nemen.

Responses

  1. Leve de pennevrienden! Ik had er vroeger in de meest exotische landen die je je kan inbeelden. Momenteel schrijf en mail ik met iemand uit Brazilië en chat en mail ik regelmatig met een meisje uit Thailand en een jongeman uit Chili.

  2. Klinkt leuk ! Ik ben ook op zoek naar iemand om mee te chatten of te mailen, liefst in het Spaans. Maar ik weet niet goed hoe er aan te beginnen. Hebben jullie tips ?


Geef een reactie

Categorieën

