Gepost door: Pierre Vis | juli 30, 2007

Vive le vélo?

6 Spanjaarden in de top 10 van de Tour de France. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij..

Ik had Cadel liever in het geel gezien op de Champs Elysées. Toegegeven, Evans is een minder spectaculair renner en hij heeft de koers misschien ook niet gemaakt zoals een Vinokourov, Rasmussen of Contador dat deden. Maar laten we wel wezen:  Vino heeft zitten knoeien met zijn rode massa, de fanatieke Deen is verstrikt geraakt in zijn eigen leugens, en Contador, tjah men lijkt wel eens te vergeten dat deze jonge gast in verband wordt gebracht met Fuentes. Er is nog niks bewezen, maar ik plaats persoonlijk al langer vraagtekens bij de ganse Discovery-ploeg.

Neen, doe mij maar Evans. Het oogt allemaal wat minder spectaculair, maar het is alleszins geloofwaardiger dan die berggeiten die blijven springen en hellingen nemen alsof het verkeersdrempels zijn. Misschien ben ik met al die dopingperikelen té achterdochtig geworden? In ieder geval, die Cadel lijkt me wel een oprechte en sympathieke . En hij heeft een knappe vrouw; dat compenseert ruimschoots zijn eigen looks.

Responses

  1. Iban Mayo testte blijkbaar ook al positief.

    *Zucht*

  2. Spectakel, daar draait het toch om? Het is toch leuker om naar een aanvaller te kijken dan naar iemand die eeuwig in het wiel blijft zitten. Contador was beter bergop en werd niet betrapt, waarom mag hij dan de tour niet winnen? En waarom zou Evans ‘cleaner’ zijn omdat hij uist dàt type renner is, Basso reed toch op dezelfde manier?

  3. Niks tegen in te brengen..

    Daarom dat je deze opinie dan ook vooral moet zien als een ‘opinie’; een persoonlijk aanvoelen. Evans geeft mij meer het idee dat supporteren vr hem gelijk staat aan supporteren voor iemand die het zuiver doet. Of dat ook echt zo is?!
    Tjah, als zou blijken dat het niet zo is, zal ik – nog maar eens – ontgoocheld zijn in de wielersport. Het is maar de vraag hoe lang die ontgoochelingen zich kunnen opstapelen vooral de doorsnee liefhebber ‘foert’ zegt.


Geef een reactie

Categorieën

