Gepost door: Pierre Vis | augustus 20, 2007

Italianen

Hebt u zich ook al eens afgevraagd wie toch die onverlaten zijn die het nodig vinden om hun naam te krassen in, op en rond toeristische trekpleisters? Ik bedoel maar, welke ouder staat nu toe dat zijn kind zoiets doet? Welke leraar zal de leerling hiervoor niet op de vingers tikken?

Wel beste mensen, ik ga u een geheim verklappen. De vandalen zijn allerminst bezwaard door de jeugd en onwetendheid.
Afin, dat laatste is nog betwistbaar, maar feit is dat ze toch al ‘enige’ levenservaring – zouden moeten – hebben:

Graffiterende Italianen

De foto in kwestie werd genomen aan de Savica-waterval tijdens onze Slovenië-trip. We hadden het geluk om bij dag en dauw nog wat te genieten van het machtige uitzicht alvorens een kudde Italianen de berg kwam opgesjokt om alle rust te verstoren.
“Als je het woord uitspreekt, is het er niet meer”, weet-je-wel.

Groot was onze verbazing toen de ‘senioren’ elkaar haast verdrongen om ook hun boodschap te kunnen krassen op de uitkijkpost. Ongetwijfeld waren de teksten proza van de bovenste plank; ik heb het niet geverifieerd. Het beeld van mijn ouders die hun literaire ontbolsteringen aan het neerpennen waren op de bollen van het Atomium bleek plots niet meer van mijn netvlies te wissen…

Responses

  1. oh, daar stond ik ook, in de gietende regen :). Tss, de derde jeugd van tegenwoordig…

  2. Jaja, die Italianen, sinds ik in Rome ben geweest en daar gezien heb hoe ze met hun eigen erfgoed omgaan, ben ik van niets meer verbaasd. Nog een leuk fait divers over Italinaanse toeristen. In de Italiaanse les hebben ze ons wijsgemaakt dat het wetenschappelijk bewezen is dat een groep van 50 Italianen evenveel lawaai maakt als een groep van 100 Fransen, 150 Duitsers of 200 Japanners.

  3. Flashfilmke van Bruno Bozzetto over italianen vol stereotypes:
    http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/italy.swf

  4. Oh, ik heb ook ooit als pre-puber zo’n dingen gedaan op de kusttram. En tijdens het aanschuiven op attracties in pretparken is het wel eens amusant zo’n dingen te lezen 😉
    Maar in, op en rond toeristische trekpleisters, tsss, tzou niet mogen!

  5. 🙂 Hm, vissel, het komt allemaal terug.
    Sporty spice, Ordnung muss sein en die glitterschoentjes… *rrrr*

  6. tssss, en dan schrijven dat ze een 16-jarige italiaanse schone zijn en hun gsm erbij…

  7. Heel de kaai in Antwerpen staat ook zo vol. Ik vind het altijd wel fijn om te lezen wat mensen 15 jaar geleden plots moesten vereeuwigen.

  8. bah, nostalgie, … wat maakt het uit. Gun iedereen zijn plezierke

  9. Ik vraag mij ook al jaren af wie die studenten zijn die de auditoriatafeltjes volkriebelen met gezever. Ik veronderstel dat niet allemaal Italianen zijn. LOL.

  10. Krijgen we trouwens niet wat meer foto’s te zien? Op je flickr-profiel of zo? Bij gebrek aan eigen reisplannen deze zomer heb ik een ongezonde interesse voor andermans reisfoto’s gekweekt. 😉

  11. Hm, ik heb nog foto’s op mn toestel staan van ergens in oktober vorig jaar. Om maar te zeggen dat ik er nt meer toe kom om foto’s up te loaden.

  12. Hebben wij nu al foto’s gezien?

  13. 🙂 Je krijgt die foto´s wel eens live te zien!


Geef een reactie

Categorieën

