Gepost door: Pierre Vis | oktober 29, 2007

Bestolen

Ha, die nieuwe media zijn toch een schoon gegeven zie..

Blijkbaar gunden de officials in kwestie mij geen verjaardagscadeau en onze ploeg geen provinciale titel.
Bij deze, heren en dames van de Westvlaamse Zwemliga, die ouw mannen van UZKZ waren wel degelijk de terechte provinciale kampioenen op de 4 * 100m wisselslag!

Met alle respect overigens voor de mensen die willen fungeren als official op wedstrijden, maar ik zou toch graag een punt uit het zwemreglement even willen aanhalen. Moeilijk om vinden was het overigens niet aangezien het in een kader stond met vette drukletters:

ALLE OFFICIËLEN DIENEN STEEDS VOOR OGEN TE HOUDEN DAT, INGEVAL VAN TWIJFEL OVER DE JUISTE TOEPASSING VAN DE REGLEMENTEN, ZIJ ALTIJD HET VOORDEEL VAN DE TWIJFEL AAN DE ZWEMMER DIENEN TE LATEN.
(‘Handleiding voor zwemwedstrijden binnen de Vlaamse Zwemliga’: Hds 2 – 2.2)

Ik ben in deze niet geheel objectief, maar ik vraag me toch af hoeveel ‘twijfel’ er kan zijn na het zien van de beelden..

Bon, het moest er even uit; voor de rest ben ik helemaal woesaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

Responses

  1. Recent Bad Boys II gezien?

  2. Recent niet nee; wel keer of 10 in mn kotperiode 🙂

  3. Lijkt me inderdaad geen valse start. Al is er wel ruimte voor twijfel.

  4. Voeten stonden toch nog op het blok toen de andere zwemmer aantikte. Je hebt het op film. Kan je daar niks meer mee aanvangen dan? Citizen journalism ftw!

  5. Dieven! Dat zijn het, onze overwinning is gestolen door incompetente officials!
    Je kan toch duidelijk zien dat er echt nog een zee van tijd is tussen ik die mijn laatste slag afmaak en naar de muur duik en de laatste zwemmer die vertrekt?!

  6. @Yab: de officials staan er met hun neus op; ik denk niet dat er dan nog veel twijfel kan zijn..

    @ Stijn: zo is dat; al zijn het de toppen van je tenen en hang je voor de rest al helemaal id lucht, die overname is geldig..
    Of, we daar iets mee kunnen aanvangen? Ik vrees het; als ze zelfs bij de Fifa het gebruik v beelden niet toestaan, dan zeker niet bij de Fina/VZF.

    @ Domien: het was een duidelijke laatste slag; zo eentje die zegt: “ik ben dood, waar is het dichtstbijzijnde toilet?” 😉

  7. Yo pierre,

    overduidelijk GEEN valse start, ik zou zelfs zeggen, behouden tot trage overname, t kan nog veel sneller! God ja, die kleine wedstrijdjes bloeden echt dood hé…

    greetz


Geef een reactie

Categorieën

