Gepost door: Pierre Vis | november 7, 2007

Hohohohooooh!

Awel, dit is nu eens een initiatief waar ik mij in kan vinden sèh.

Ik ben een hevig fan van de eindejaarsfeestdagen en de gezelligheid die daarmee samen hangt, maar trop is teveel. Is het dan betuttelend om winkeliers een sperperiode op te leggen? Yep! Is het aangewezen? Yep²!
Blijkbaar is het commercieel instinct sterker dan het gezond verstand en dus mag er wat mij betreft ingegrepen worden.

Laten we wel wezen, aan (het opgefokte en kunstmatig geïmporteerde) Halloween, Sinterklaas en Kerstmis heeft de middenstand al een vette kluif, zonder dat ze die periodes nog eens extra moeten rekken. Ik heb het vorig jaar al eens aangehaald: de stoomboot kan blijkbaar niet snel genoeg het land verlaten om plaats te maken voor die cola-drinkende opa met de bolle buik.
Van kerstmannen gesproken: ik neem me bij deze voor om me dit jaar niet wat minder te ergeren aan die gevel-exemplaren. Goede smaak is nu eenmaal niet te koop; zelfs niet voor € 17.50..

Responses

  1. “Sinterhalloween bestaat niet, sinterhalloween is een uitvinding van de middenstand!” Of iets in dien aard.

  2. Oh, en nog iets: in mijn kamer hangen gans het jaar door kerstlichtjes, is dit dan ook een probleem?

  3. @ Nietje: dat is een gigantisch probleem; verdere communicatie tss ons wordt een serieus probleem 😉

  4. Pierre Vis, nu heb je zelf ook een probleem hoor. Ik vrees dat je in het vervolg beter in de zetel slaapt, want in mijn slaapkamer hangt er ook iets kerstverlichtingachtigs. Nog nooit op gelet? :-p

  5. De volgende keer dat ik kom zal ik die lichtjes zeker & vast bedekken… met de mantel der liefde 😉

    Anyway, zonder kerstversiering is er geen kerstsfeer, dus laat mr komen! (zolang het geen klimmende kerstmannen zijn)

  6. Benieuwd of ze bij “initiatiefnemener Radio één” ook geen kerstplaat gaan draaien voor 15 december …
    Maar ik ben voor deze actie, zeker weten!

  7. Van de Veire draait sinds maandag net voor achten dagelijks een kerstplaat op Stubru, uit protest tegen zij die er de pest aan hebben. Hij was zeker deze blog gepasseerd.

  8. @mercatore
    Ja, tuurlijk, deuheuh, Peter komt hier elke dag wel eens kijken hoor. Niet gehoord dat hij de eerste kerstplaat opdroeg aan Pierre Vis?

  9. Ik zou nt durven zeggen dat ik er de pest aan heb; kerstsfeer vind ik heel fijn, alleen moet je er nt mee overdrijven.
    Ik zag vant weekend in Man bijt hond een reportage over een vrouw die al begin november haar living had volgestouwd met kerstdecoratie en die zelfs al kerstmuziek oplegde. Mevrouw wou zoveel mogelijk genieten van de kerstsfeer..

  10. Ieder diertje zijn pleziertje.

    Die kerstbomen en -gevelmannetjes zijn nog niks. Wacht maar af tot die belachelijke kerstmarktjes beginnen opduiken met hun fake gezelligheid en kitsch muziek.

  11. Vanmorgen de groendienst gesignaleerd… Ze hadden al 2 kerstbomen geplant en waren intussen de andere bomen aan het volhangen met lichtjes.
    Allee, ik wil je maar voorbereiden he!

  12. In Oostende zijn de voorbereidingen ook al een paar dagen bezig, gelukkig staan de lichtjes nog niet aan.
    @A1: Bedankt voor je opheldering omtrent Van De Veire, Dan heb ik dat toch goed gehoord.

  13. @ Mercatore: ik vermoed dat we het over dezelfde kerstbomen en dezelfde lichtjes hebben…

  14. Aan het VTI van Oostende staat ondertussen ook al een metershoge kerstboom terwijl het nog niet gevroren heeft en de sint het land nog niet uit is.
    @ A1: Jij kent Germonpré’s?
    @ Pierre Vis: Sorry voor de spam!

  15. @ Ja hoor, en de Pierre zelfs ook intussen. Ik vermoedde trouwens ook al een dergelijke link, Vis kan bevestigen! 🙂


Geef een reactie

Categorieën

