Gepost door: Pierre Vis | december 28, 2007

Krak

Oeps, trap ik hier op een takje zeg..

Drie bands en/of artiesten die ik dit jaar (beter) heb leren kennen?
2007 was best wel een druk jaar op muzikaal vlak. Met de eerste loonstrookjes werd het meteen ook een stuk drukker in mijn cd-rek. Als ik zo even door mijn geheugen en mijn Last.FM-account scroll, springen de volgende drie er wel uit:

* Yevgueni: het lijkt intussen alsof ik al een eeuwigheid fan ben, maar het was pas begin dit jaar dat ik de passie voor deze fijnbesnaarde barden ingelepeld kreeg door toedoen van de immer geweldige KP. “Kannibaal” was een een ongelofelijke debuut-cd die ik intussen al aardig grijs heb gedraaid. In het voorjaar kwam “Aan de arbeid” uit en ook deze cd bleek garant te staan voor enkele uiterst fijne nummers. Tot tweemaal toe zag ik hen live aan het werk en los van de bindteksten waren de optredens top!

* Muse slash Arcade Fire: Omdat een beetje vals spelen moet kunnen.
Twee groepen die ik al langer kende en die mij het voorbije jaar nog meer in bekoring brachten. “Rebellion lies” stond al langer met stip genoteerd in mijn all-time top 10, en de kans is niet gering dat “Intervention” & “No cars go” dit jaar eveneens een plaatsje in de eeuwigheid verwerven. Dat ik “Neon Bible” nog steeds niet heb gekocht is om die reden wel heel erg schaam op mij.
Muse heb ik verder leren ontdekken dankzij singles als “Starlight” en “Map of the problematique”. Een band met een heel herkenbaar stemgeluid en toch telkens weer verrassend. Intussen al twee oudere albums aangeschaft, maar ook hier moet ik met het schaamrood op de wangen bekennen dat ik hun recentste “Black Holes & Revelations” nog niet in mijn bezit heb. Bij deze, als u eens de onweerstaanbare drang voelt om mij een cd cadeau te doen..

* Eva de Roovere: Dat Eva een schoon madam is, dat wisten we al langer. Dat ze ook goeie muziek maakt, dat weet ik nog maar sinds kort. De aankoop van “De jager” was een echte blind date. Een geslaagde kennismaking zo bleek later. Tekstueel soms een beetje gekunsteld, maar de deuntjes zijn zo aanstekelijk dat er de laatste maand niet veel anders te horen was in mijn vierwieler. Er gaat niks boven bumperen op de tonen van de “Slenterblues”.

Eervolle vermeldingen zijn er verder nog voor: Goran Bregović, Depeche Mode , Yann Tiersen & the Cranberries.

Drie dingen die ik heb meegemaakt, gehoord,… en die me altijd zullen bijblijven?
* Onder de vele toffe mensen die ik in het voorbije jaar ontmoette, is er toch wel één ontmoeting die er heel hard bovenuit steekt. Ik zal het haar één dezer nog wel eens in haar oor fluisteren..

* De vele mooie zwem-momenten in het voorbije jaar. Als zwemmer, als supporter en als trainer. Sport = emotie en emoties zijn blijvend. Meer uitleg hoeft daar niet bij.

* Verder bewaar ik ongelofelijk goeie herinneringen aan het 2e KernPloeg-weekend. Fantastisch weer, enthousiaste mensen, dikke Bertha en verkrachtertje. Enfin, herinneringen kan je moeilijk overbrengen op derden, maar u mag aannemen dat er hilariteit alom was. Jammer dat je blauwe plekken niet kan inkaderen..

(Vreselijke) blunders die ik sinds dit jaar op mijn naam heb staan?
Het jaar is nog niet om dus misschien best nog wat hout bij de hand houden, maar ik kan me zo niet direct een immenske stommiteit voor de geest halen die ik bovendien en plein public zou willen delen. Maar bon, het staat u uiteraard vrij om mijn geheugen op te frissen..

Drie dingen die me (héél stiekem) ongelofelijk trots maakten?
* Op het jongste BK klein bad slaagde ik er in om een finaleplaats te bemachtigen op de 50m schoolslag en op de 100m schoolslag kon ik in schoonheid eindigen met een snelle tijd. Dat alles maakt me trots omdat ik weet dat ik er met beperkte training in geslaagd ben om het onderste uit de kan te halen.

* Nog in het zwembad ben ik heel erg trots op wat mijn club heeft verwezenlijkt het voorbije jaar. Klein & groot; getalenteerd en iets minder getalenteerd; één blok, één team. Tot vervelens toe misschien, stond hier te lezen hoe goed ze het allemaal wel deden. Zie het gerust als een compensatie voor het gebrek aan (correcte) media-aandacht..

* Een derde punt van trots zit er niet meteen aan te komen; wie weet valt er me later nog iets te binnen

Drie mensen die ik hiermee graag wil lastig vallen?
Iedereen heeft het al zo druk dezer dagen, dus ik laat het takje achter op een bankje in het park. Wie dat wil, neme het mee.

Responses

  1. *bloos*


Geef een reactie

Categorieën

