Gepost door: Pierre Vis | april 20, 2008

Over zadels en elektrische schokken

Wees gerust; er bestaat geen verband tussen de beide.
Behalve dan dat beiden voor ongemakken hebben gezorgd en dat ik daarvoor een oplossing zoek:

  • Mountainbiken; heel fijn en goed voor de conditie, maar dik 27uur na de inspanning heb ik nog steeds het gevoel op het harde zadel te zitten. Horen die zadels zo hard te zijn? En zijn er andere oplossingen dan een zeemvel in de broek?
  • Het gebeurde vroeger wel meer wanneer ik uit de auto stapte: een schok die door mijn arm gaat. Tegenwoordig – ik weet niet of het weer er iets mee te maken heeft – ben ik nergens meer veilig, of beter, is er niks veilig voor mij: de deurknop, de copiemachine, ja zelfs mijn collega heeft al mogen ondervinden dat ik elektrisch (statisch?) geladen rondloop. Ben ik een bron van hernieuwbare energie of bestaat er een eenvoudige uitleg voor dit fenomeen?

Reacties

  1. Een biefstuk in de broek schijnt ook goed te helpen!

  2. Indien het je echt teveel wordt, helpt ook een beetje volledige vering, maar een hardtail is goed genoeg normaal voor Vlaamse wegen.

  3. Die autoschok mag ik ook dagelijks voelen. Tegenwoordig kick ik de deur toe met mijn schoen, maar dat is niet meteen de meest elegante oplossing.

  4. Ik ken dat laatste, soms heb ik echt schrik om de kraan open te draaien om mijn handen te wassen, tanden te poetsen,…
    Is er een mogelijkheid om zichzelf te ‘aarden’? Energie uit onszelf halen kan idd ook handig zijn 🙂

  5. Wat ook helpt is twee koersbroeken over elkaar te dragen: een lange en daarboven een kortere.

  6. Daniel gij kiek’n. 😉


Plaats een reactie

Categorieën